چگونه می توان از عنصر "همزادپنداری" برای ارتقای کیفیت بازاریابی استفاده کرد؟
چگونه می توان از عنصر "همزادپنداری" برای ارتقای کیفیت بازاریابی استفاده کرد؟
سه شنبه 3 تير 1399 ساعت 9:44 | بازدید : 92 | نویسنده : حامد محمودی | ( نظرات )

 

چگونه می توان از عنصر "همزادپنداری" برای ارتقای کیفیت بازاریابی استفاده کرد؟

 

ویروس کرونا همه چیز را تحت تأثیر قرار داده است. این روزها مردم یاد گرفته اند تا با هنجارهایی که تنها مدت کوتاهی است که بوجود آمده است زندگی کنند. یکی از این هنجارها، در خانه ماندن است. در خانه ماندن برای بسیاری از تجارت ها مشکل ساز بوده است و بر روی تمام کارهایشان اثر منفی گذاشته است. از جمله اثرات منفی که موضوع در خانه ماندن بر روی تجارت ها گذاشته است؛ اثر زیانبار آن بر روی موضوع بازاریابی می باشد. امروزه شکل بازاریابی تجارت ها با دوران قبل از کرونا متفاوت است و آن ها باید یاد بگیرند تا با استفاده از این شرایط جدید به کار بازاریابی بپردازند.

یکی از روش هایی که از دیرباز تا کنون برای بازاریابی کردن تجارت ها سودمند بوده است و اثرات چشمگیری را بر روی کیفیت کار آن ها داشته است؛ روش ایجاد همزادپنداری با مشتریان است. در این مقاله قصد داریم تا بیان کنیم که تجارت ها چگونه می توانند از عنصر همزادپنداری استفاده کنند تا با استفاده از آن، کیفیت کار بازاریابی خودشان را ارتقا دهند.

سه روشی که تجارت ها می توانند با استفاده از این سه روش، کیفیت بازاریابی خودشان را ارتقا دهند:

1) سعی کنید احساسات آن ها را تحریک کنید.

وقتی که می خواهید کاری کنید که مشتریان احساس کنند که شما می خواهید با آن ها همزادپنداری داشته باشید؛ یکی از مهم ترین کارهایی که باید انجام دهید این است که احساسات آن ها را تحریک کنید. به این دلیل که همزادپنداری خودش یک "احساس" است و برای این که این "احساس" را در ذهن آن ها ایجاد کنید باید از عواملی استفاده نماییدکه احساس آن ها را تحریک می کند. در صورتی که شما تنها سعی کنید بدون این که به آن ها احساساتی بدهید از بازاریابی استفاده کنید؛ احتمال این که در این راه موفق شوید خیلی کم است به این دلیل که شما نتوانسته اید این حس را در آن ها ایجاد کنید که آن ها را دوست دارید و با آن ها احساس همزادپنداری می کنید.

2) سعی کنید به مشتریانتان گوش دهید.

مشتریان شما نیاز دارند تا شما صدای آن ها را بشنوید. این موضوع به خصوص در دوران کرونا اهمیت دارد که شما به مشتریانتان گوش فرا دهید. در صورتی که شما می خواهید برای آن ها یک محیطی را فراهم کنید که آن ها باور کنند که شما می خواهید با آن ها همزادپنداری کنید؛ بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که به آن ها گوش دهید و صدای آن ها را بشنوید. شما باید به نیازهای احساسی و عاطفی که مشتریانتان دارند توجه کنید تا آن ها هم قبول کنند که شما واقعاً دارید با آن ها همزادپنداری می کنید. یکی از مطالعاتی که در سال 2018 در این زمینه انجام گرفت؛ نشان داد که از میان 34000 مشتری که تحت مطالعه قرار گرفته بودند و دیگر از شرکتی که قبلاً از آن خرید می کردند، خرید نکرده بودند؛ 18 درصد از آن ها به این دلیل خرید کردن از این شرکت را رها کرده بودند که این شرکت به نظر آن ها در 12 ماه گذشته، به وعده خودش توجه نکرده بود و وعده هایی به آن ها داده بود بی اهمیتی کرده بود و بر خلاف وعده هایی که به آن ها داده بود؛ کار دیگری انجام داده بود.

3) فراموش نکنید که به تفاوت های میان مشتریان احترام بگذارید.

باید این نکته را درنظر داشته باشید که هیچ دو نفر انسانی شبیه به هم نیستند و هیچ دو مشتری هم شبیه به هم نمی باشند. حتی در صورتی که از نظر شما هر دوی آن ها در یک دسته از مشتریان قرار داشته باشند. بنابراین باید بدانید که افراد مختلف از نسل های مختلف، مکان های مختلف و جنسیت های مختلف لزوماً چیزهای یکسانی از شما نمی خواهند. در صورتی که بخواهید آن ها با شما احساس همزادپنداری کنند؛ باید به تفاوت های فردی میان آن ها هم توجه داشته باشید.



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
آخرین مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان بازاریابی و فروش و آدرس bazaryabi-forosh.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 154
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 8
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 17
:: بازدید ماه : 445
:: بازدید سال : 1184
:: بازدید کلی : 5684